Popularne usługi

Nasi klienci

Commercial Break Kiedy oddaje nasz samochód w serwisie Dora, wiem że oddaje go w dobre ręce.

Sławomir Goleń
Właściciel
Cellfast Dora zajmuje się naszą flotą samochodową i robi to profesjonalnie.


Heuristic Dora opiekuje się naszymi autami firmowymi i jak dotąd zawsze możemy na nich liczyć :)

Łukasz Gierucki
Pełnomocnik
PCO LUMEX Utrzymują naszą flotę na chodzie - naprawiają profesjonalnie i zawsze w podanym wcześniej czasie, zdecydowanie polecam!

Kamil Gierucki
Dyrektor Logistyki




Wymiana rozrządu

Wymiana elementów rozrządu ma bardzo duże znaczenie podczas eksploatacji auta. Nie powinniśmy o nim zapominać gdy chcemy aby nas nie zawiodło.

Kontrola stanu elementów rozrządu

Kontrola stanu elementów rozrządu odbywa się głównie na podstawie przebiegu, jaki posiada dany silnik. Po przejechaniu autem odpowiedniej ilości kilometrów (podanych przez producenta) powinniśmy udać się na wymianę paska rozrządu lub łańcuszka rozrządu, napinaczy oraz rolek.

Przy wymianie paska rozrządu wygląda on bardzo często na nieużyty, jednak posiada on mikropęknięcia, które mogą doprowadzić do jego zerwania i uszkodzenia silnika. Zużyte napinacze oraz rolki mogą powodować  głośniejszą pracę, oraz złe układanie się paska i powodować jego szybsze zużycie.

Kiedy powinniśmy wymieniać elementy rozrządu

W zależności od rodzaju silnika i materiałów użytych na jego budowę przebieg, po którym wymieniamy elementy rozrządu jest różny. Najlepiej sprawdzić te dane  u mechanika lub w Internecie.

W silnikach z łańcuszkiem rozrządu jego wymiana nie jest tak częsta jak paska rozrządu. Jednak czy łańcuszek czy panek należy wymieniać te elementy zgodnie z zaleceniami producenta.

Gdy kupujemy samochód używany, najlepiej od razu udać się na wymianę paska rozrządu wraz z napinaczami i rolkami, gdyż nie mamy pewności czy poprzedni właściciel zadbał o tą ważną czynność.

Fatalne skutki zerwania paska rozrządu

Przez zaniedbanie wymiany elementów rozrządu może dojść do zerwania paska. Taka usterka może ciągnąć za sobą szereg zniszczeń w silniku takich jak:

• uszkodzenie głowicy
• uszkodzenie korbowodu
• uszkodzenie tłoków
• uszkodzenie zaworów
• pęknięcie bloku silnika

Usterki wymienione powyżej kwalifikują silnik do wymiany lub do gruntownego remontu, co wiąże się z bardzo dużymi kosztami naprawy.



baner